یخ زدگی کولر گازی

یخ زدگی کولر گازی

یخ زدگی کولر گازی

قبل از پرداختن به دلایل یخ زدگی کولر گازی در ابتدا می بایست با چند مورد آشنا شوید که در ادامه به آن می پردازیم. همیشه این موضوع حایز اهمیت بوده است که پیشگیری بهتر از درمان می باشد. به همین دلیل در ابتدا در مورد لزوم سرویس های مورد نیاز کولر گازی صحبت میکنیم. (اجاره کولر گازی)

سرویس (تعمیر) کولر گازی:

سرویس کولر گازی

طول عمر دستگاه کولر گازی با برنامه نگهداری درست و مدون در مدت زمانی که کار می‌کند می توان افزایش داد. کولرهای گازی زمانی عملکرد خوبی دارند که به صورت مرتب سرویس گردند. اگر یک قطعه خوب کار نکند، عملکرد کل سیستم مختل می شود و در نهایت کولر خیلی زودتر از طول عمر مفیدش خراب می شود.

لذا می بایست نگهداری قطعات در حالت عملکرد بهینه و به معنای استرس و فشار کم ‌تر بر همه بخش ها مد نظر قرار گیرد. دستگاه هایی که به طور منظم و مرتب سرویس دوره ای می شوند به مراتب دارای طول عمر بیشتری هستند.

به طور کلی بعد از پایان بهار باید اطمینان حاصل کنید که کولرگازی شما به خوبی کار می کند. که اینکار توسط متخصصین و با دستگاه های مخصوص آن انجام می گیرد.

به خاطر داشته باشید که سرویس های مرتب و دوره ای و به موقع کولر گازی علاوه بر افزاش کارکرد و عمر کولر گازی موجب جلوگیری از هزینه های مازاد نظیر هزینه تعمیرات نیز می شود.

دلایل یخ زدگی کولر گاری:

علاوه بر دلایل تخصصی که در مقاله های بعد به طور کامل به آن خواهیم پرداخت یک سری دلایل عمومی وجود دارد که موجب یخ زدگی کولر گاری و اسپلیت می شود که در ذیل به آن می پردازیم: (اجاره کولر گازی)

1-خرابی اواپراتور:

خرابی اواپراتور و فن بلوور منجر به یخ زدن اسپلیت می شود. همانطور که می دانید اواپراتور هوای گرم را به داخل می کشد و پس از عبور و تماس آن با کویل های هوای سرد دستگاه، آن را به محیط برمی گردانند. اگر دستگاه اواپراتور نتواند هوای سرد را به آسانی از محل کویل های داخلی تخلیه کند،این موضوع منجر به این می شود که  پنل های داخلی شروع به یخ زدن کنند.

همچنین  اگر فیلتر های اسپلیت کثیف باشند منجبر به یخ زدگی کولر می شود.همچنین اگر فن بلیور خرابی گردد و موتور فن سوختن بسوزد یا راه انداز بلوور داخلی صورت پذیرد، باعث می شود اسپلیت در قسمت ها مختلفی یخ بزند.

2-برد الکترونیک:

اگر برد الکترونیک اسپلیت خراب شده باشد ( که دلایل تخصصی دارد که بعدها به آن خواهیم پرداخت ) و نیاز به تعویض داشته باشد می تواند موجب یخ زدگی کولر گردد.

سرویس کولر گازی

3-عدم وجود گاز کافی در کولر گازی:

در خصوص این مورد میتوانی به احتمال بروز نشتی گاز در اسپیلت اشاره کرد. همچنین علاوه بر موضوع نشتی ممکن است در یک جابجایی غیر اصولی دستگاه به هر دلیلی گاز آن خارج شده باشد، در چنین حالتی یخ زدن اسپلیت در قسمت پنل داخلی  و یا  یخ زدگی در لوله شایع می باشد. برای بررسی این موضوع حتما باید شارژ گاز دستگاه را چک شود.

4-مداوم و بدون توقف کار کردن کمپروسور:

زمانی که کمپرسور یکسره کار کند که دارای دلایل زیادی از جمله ( خرابی برد فرمان، خرابی سنسور، خرابی کمپرسور و…) دارد، منجر به یخ زدن اسپلیت در پنل داخلی و قسمت هایی از دستگاه می شوند.

5- گرفتگی در لوله های ارتباطی دستگاه:

اگر لوله مویی دستگاه کولر گازی یا قطعاتی دیگر آن نظیر شیر برقی اسپلیت یا  لوله های ارتباطی آن دارای  گرفتگی باشند، موجب یخ زدن اسپلیت خواهد شد.برای جلوگیری از این مورد با سرویس کردن و شست و شوی به موقع کولر گازی و همچنین همواره نظافت کردن آن می بایست مد نظر قرار گیرد.

6- استفاده از اسپلیت در هوای سرد:

در زمان هایی که هوای نسبتا سردی حاکم باشد باید از حالت فن کولر گازی استفاده گردد، زیرا استفاده بیش از حد از حالت سرمایش موجب یخ زدن سیکل و لوله ها خواهد شد.

عوامل جلوگیری از یخ زدگی کولر گازی:

سرویس کولر گازی

باز هم تاکید می شود که سرویس کولر گازی را هرگز فراموش نکنید. بازدید دوره‌ای و منظم از کولر باعث می‌شود از بسیاری خرابی ها پیشگیری گردد. عدم کارکرد صحیح دستگاه یا سوختن هر کدام از قطعه ها می‌ تواند فرآیند یخ زدگی را شروع کند.

زمانی که هوای سرد حاکم است، کولر گازی روی حالت فن قرار داده شود. استفاده بیش از حد از حالت سرمایش، باعث یخ زدن خواهد شد. شارژ به موقع کولر گازی اهمیت بسیار زیادی دارد. کمبود گاز، لوله‌ها را دچار برفک و یخ زدگی می‌کند.

زمانی که به کولر گاری نیاز ندارید، حتما آن را خاموش کنید. زیرا این کار هم باعث استهلاک و هم خرابی قطعات داخلی آن می‌شود.

سرما آفرین

سرما آفرین مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از سرمافرین برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در سرما آفرین تماس حاصل فرمایید.

اجاره کولر

اجاره میز ال ای دی

اجاره کولر گازی

× تکمیل سفارش در واتس آپ