چگونه یک کولر مناسب بخریم

اگر این روزها همزمان با گرم تر شدن هوا، به فکر خرید یک کولر گازی برای خنک کردن محیط خود افتاده اید تا تابستان را به سختی نگذرانید .این راهنمای خرید کولرگازی به شما کمک می کند تا با بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

 با توجه به همه گیری شدن کولر گازی همچنان عده ی زیادی قصد خرید کولرهای گازی را دارند اما با وجود مدل ها و برندهای گوناگونی که وارد بازار شده است اگر اطلاعات کافی در این زمینه را نداشته باشند ممکن است در هنگام خرید کولر گازی دچار سردرگمی و ابهام شوند .پس لازم است قبل از اینکه وارد بازار شوید اطلاعاتی در مورد خرید کولر گازی و امکانات کولر های گازی و انواع ان  کسب کنید تا بتوانید یک خرید به صرفه و عالی داشته باشید.

اجاره کولر گازی

کولر گازی با بازدهی بالا انتخاب کنید 

در انتخاب کولر گازی به دنبال بهره وری بهتر انرژی باشید یعنی مصرف کم و کارایی بهینه تا مبلغ قبض برق خود را پایین بیاورید و هوای مطبوع تری داشته باشید.

اما این سؤال پیش می آید که چگونه باید رتبه بهره وری انرژی را پیدا کرد؟
کولر گازی که دارای برچسب انرژی A باشد، بهترین بازدهی و کمترین اتلاف انرژی را دارد. در نظر داشته باشید که کولر گازی انتخاب کنید که گرید انرژی A یا نهایتا B باشد.

انواع کولر گازی 

تمام انواع کولرهای گازی بر پایه سیکل تبرید تراکمی طراحی شده اند. در این سیستم های سرمایشی ابتدا گاز مبرد در بخش بیرونی کولر گازی به نام کندانسور فشرده و سرد می گردد و از طریق لوله مسی به شیر انبساط منتقل می شود. سپس وارد کویل پنل داخلی می گردد و در نهایت هوای خنک و دلپذیری از کولر گازی خارج می شود. از انواع کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کولر گازی اسپلیت
    کولر گازی پنجره ای
    کولر گازی ایستاده
    کولر گازی پرتابل
  • کولر گازی اسپلیت 

    کولر گازی اسپلیت از دو قسمت تشکیل شده یکی برای داخل و دیگری برای خارج از اتاق می باشد. این کار سبب می شود که با وجود فضای زیاد اشغال شده توسط این مدل، کمپرسور تا حد امکان از محیط اتاق دور باشد و صدای کمتری به گوش شما برسد. کولر گازی اسپلیت در بین بازاریان با عنوان کولر گازی دو تیکه شناخته می شود.

    کولر گازی پنجره ای

    تمامی اجزای کولر گازی پنجره ای در یک جعبه قرار داده شده است و برای خنک کردن اتاق های کوچک مناسب است. در کولر گازی پنجره ای هوای خنک از یکسو وارد شده و هوای گرم از سوی دیگر خارج می گردد.

    کولر گازی ایستاده 

    این نوع از کولر گازی دارای کاربرد متفاوت تری است و بیشتر در مکان های عمومی مثل فروشگاه ها، مساجد، سالن های بزرگ و … استفاده می شود. در محل هایی که امکان نصب کولرگازی وجود ندارد می توان از این نوع کولر استفاده نمود.

    کولر گازی پرتابل 

    کولر گازی پرتابل یا قابل حمل از یک قسمت تشکیل شده و به نسبت دیگر انواع کولر گازی پر سر و صداتر است. اما می تواند گرم ترین فضاها را خنک کند.

  • ظرفیت کولر گازی را درست انتخاب کنید!

    اگر بازدهی بالای کولر گازی برایتان مهم است باید یکی از مهمترین معیارهای خرید کولر گازی، متناسب بودن متراژ فضا با ظرفیت کولر باشد. اگر کولر گازی برای فضای شما کوچک باشد برای خنک کردن اتاق بیش از اندازه کار خواهد کرد که باعث کاهش طول عمر آن می شود. همچنین اگر کولر گازی خیلی بزرگ باشد چون سریع هوای محیط را خنک می کند دیگر وقت کافی برای تنظیم رطوبت محیط نخواهد داشت. انواع کولرهای گازی موجود در بازار ظرفیتی مابین 9000 تا بالاتر از 60000 دارند. برای مثال اگر متراژ خانه شما 60 متر باشد کولر گازی با ظرفیت 24000 به شما پیشنهاد می شود و اگر متراژ خانه شما 80 متر باشد کولر گازی با ظرفیت 30000 پیشنهاد می شود.

  • انتخاب کولر گازی با پنل زیبا

    یکی از دیگر از موارد راهنمای خرید کولر گازی توجه به پنل ان می باشد.
    طراحی پنل واقعا مهم است. تنها چیزی که شما پس از نصب از یک کولر گازی مشاهده می‌کنید، پنل آن است. نقش پنل یک کولر را می‌توان به ویترین مغازه‌ها تشبیه کرد. زیبایی پنل کولر باعث می‌شود از محصولی که خریده‌اید لذت بیشتری ببرید. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، کولری با زیباترین پنل موجود را انتخاب کنید. مسلما زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذاب‌تری دارد، به‌طور حتم گران‌تر هم خواهد بود.

  • میزان برق مصرفی کولر گازی چقدر باشد؟

    راهنمای خرید کولر گازی : در مورد نوع برق مصرفی حتما مفصل تحقیق کنید. همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، مصرف برق کولرهای پنجره‌ای خیلی زیاد است و دلیل اصلی ارزان بودن‌ شان هم همین مصرف زیاد است. همان‌طور که مصرف بنزین در مورد خودروی زیر پایتان مهم است، لطفا در مورد مصرف برق کولری که قرار است حداقل به مدت سه ماه شب و روز روشن باشد، وسواس به خرج دهید. کمپرسورِ کولرها هم در طول زمان با بهینه‌ سازی‌هایی همراه شده‌اند که به مصرف کمتر برق منجر می‌شود. به اینورتر بودن حتما دقت کنید و فاکتور بعدی را هم حتما در نظر داشته ‌باشید.

    اما در مورد اینکه برق مورد نیاز کولرتان چطور باید تامین شود هم از قبل تحقیق کنید. اکثر کولرهای خانگی با برق تک‌فاز کار می‌کنند و برخی هم به برق سه‌فاز نیاز دارند. برای کولرهای پنجره‌ای و اسپلیت، همان برق تک‌فاز هم کفایت می‌کند؛ اما در مورد کولرهای ایستاده و آن‌هایی که برای فضاهای شلوغ طراحی می‌شوند، به برق سه‌فاز نیاز خواهید داشت.

  • پرتاب باد کولر گازی چقدر باشد

    راهنمای خرید کولر گازی : پرتاب باد یعنی یک کولر تا چه فاصله‌ای می‌تواند باد خنک را انتقال دهد؛ به همین سادگی. معمولا فروشندگان کولر گازی از عددی بر حسب متر استفاده می‌کنند و درست‌اش هم همین است. مثلا گفته می‌شود پرتاب باد این کولر ۱۰ متر است و آن یکی تا ۲۰ متر پرتاب باد دارد. مسلم است که پرتاب باد بیشتر به معنی بهتر بودن کولر است. سعی کنید کولری با حداقل پرتاب باد ۱۰ متر تهیه کنید. برخی از مدل‌های جدید فناوری‌هایی را به کار گرفته‌اند که باد را تنها در جهتی که افراد نشسته‌اند، هدایت می‌کند و زمانی که کسی درون اتاق نباشد، قدرت را به حداقل می‌رسانند تا برق کمتری مصرف شود.

  • در کدام منطقه با کدام آب و هوا زندگی می کنید

    راهنمای خرید کولر گازی : در صورتی‌ که مردم در هنگام خرید به مشخصات کولرهای گازی توجه کرده و کولرهایی متناسب با اقلیم آب و هوایی خود انتخاب نمایند، نه تنها عمر کولر خود را افزایش می دهد، بلکه باعث کاهش مصرف برق و هزینه‌های مربوط به آن می‌شوند.

    بر اساس این گزارش، کولرهای گازی به سه کلاس آب و هوایی معتدل (T۱)، خنک (T۲) و گرمسیری (T۳) تقسیم می‌شوند. کولرهایی که دارای کلاس آب و هوایی گرمسیری هستند درمناطق گرمسیر مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان وسیستان بلوچستان استفاده می‌شوند. نوع کلاس آب وهوایی هر کولر بر روی برچسب انرژی آن درج شده است.

لینک های مرتبط

اجاره کولر

اجاره بخاری در سرما افرین

اجاره کولر در تهران

اجاره بخاری

اجاره بخاری در فضای باز

اجاره بخاری قارچی

اجاره کولر گازی

× تکمیل سفارش در واتس آپ