چه بخاری هایی برای فضای باز مناسب است؟

چه بخاری هایی برای فضای باز مناسب است؟

بخاری مناسب فضای باز

از دیرباز تا کنون مردم برای فرار از سرما و تولید گرما از ابزار متنوعی استفاده می کردند. در ابتدا از گرمای چوب استفاده کرده و با آتش دمای محیط را بالا می بردند، سپس با گذر زمان ابزار متنوعی از جمله کرسی ها در بین مردم رایج شد. هیترهای نفتی قدمی بعدی برای پیشرفته تر کردن سیستم های گرمایشی قدیم بود. پس از مدت ها به مرور شومینه ها و بخاری ها در میان مردم محبوبیت پیدا کردند و تغییرات اساسی سیستم های گرمایشی با پیدایش پکیج ها و موتور خانه ها ایجاد شد. در مقایسه بین شومینه و بخاری ها می توان به این مسئله اشاره کرد که نگهداری و تمیز کردن مداوم شومینه ها باعث شده که محبوبیت آنها در میان مردم کاهش پیدا کرده و مردم به سیستم های گرمایشی مختلف روی بیاورند.

انواع سیستم های گرمایشی

تاریخچه بخاری

اولین بخاری ها تولید کمپانی پتیت و اسمیت هستند، این بخاری ها با استفاده از اصول اولیه چراغ بونزن تولید شدند. بخاری با استفاده از شعله هوای اطراف خودشان را گرم می کنند و باعث می‌شوند که با استفاده از جابجایی هوا، هوای گرم به همه ان فضا منتقل شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بخاری های مختلفی تولید شده که با استفاده از تکنولوژی های گرمایش تابشی به جای استفاده از اصول چراغ بنزن به کار گرفته شده اند.

انواع بخاری

اگر بخواهیم بخاری ها را بر اساس خروج گاز اضافی تقسیم بندی کنیم به دو دسته بخاری دودکش دار و بخاری های بدون دودکش تقسیم می شوند. اگر بخاری دودکش دار را به صورت اصولی نصب نمایند هیچگونه خطر خاصی برای سلامت افراد نخواهند داشت. در رابطه با بخاری بدون دودکش که معمولا خطرناک نیستند؛ اگر در شرایط باشند که گردش هوای مناسب در آن فضا وجود نداشته باشد ممکن است باعث ایجاد خطر شوند هرچند تمام این بخاری های بدون دودکش دارای سیستمی هشدار دهی هستند که در صورت کاهش تکسیژن فضای مربوطه بخاری خود به خود خاموش میشود تا سلامت افراد حاضر در آن فضا خطر نیفتد.

چه بخاری هایی برای فضای باز مناسب هستند؟

در این بحث ما میخواهیم در مورد بخاری های مناسب برای فضاهای باز و فضاهای آزاد صحبت کنیم. عموماً به بخاری هایی که مناسب فضای آزاد هستن بخاری قارچی گفته می‌شود که این بخاری ها را برای فضاهای آزاد همانند باغ، حیاط، رستوران و… مناسب می باشند. این بخاری ها با توجه به فضایی که قرار میگیرند اشکال مختلفی دارند که می توانیم آن ها را به موارد زیر تقسیم کنیم:

بخاری قارچی ایستاده

دسته بندی بخاری ها بر اساس سوخت مصرفی آن ها:

  • بخاری فضای باز گازی
  • بخاری فضای باز برقی

برای بخاری های فضای باز گازی می توانیم از دو منبع گاز پروپان و گاز شهری استفاده کنیم. به طور کلی مورد استفاده از هیتر قارچی ایستاده و رومیزی از سایر موارد بیشتر است. هیتر های قارچی برخلاف بخاری های معمولی گرما را از طریق تابش منتقل میکنند به‌بیان‌دیگر بخاری های قارچی تابش گرما دارند و از واسطه برای انتقال گرما استفاده نمی کند.

چگونه بخاری مناسب فضای باز را انتخاب نماییم؟

  • یکی از معیارهای انتخاب فضای باز مساحت فضای مورد نظر برای ایجاد گرما می باشد که همچنین تاثیر زیادی در خرید و یا اجاره بخاری خواهد داشت.
  • مورد بعدی میزان گرمای مطلوب ما است که معمولا برای فضاهای بزرگ تر مانند باغ و رستوران از بخاری های ایستاده بیشتر استفاده می شود.
  • اگر بخواهیم فضای کوچکتری را گرم کنیم می توانیم از بخاری های رومیزی استفاده نماییم.
  • از طرفی بخاری آویزی بیشتر جنبه تجاری داشته و در سر در فروشگاه ها استفاده می شود.
  • با توجه به اینکه قارچی از روش تابش استفاده می کنند باید نکات ایمنی مربوطه را رعایت کنیم. برای مثال از قرار دادن بخاری در نزدیک مواد اشتعال زا خودداری کنیم، این هیتر ها را دور از دسترس کودکان قرار دهیم، از افراد متخصص برای نصب آنها کمک بگیریم و پیش از استفاده دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنیم.

سرما آفرین

سرما آفرین مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از سرمافرین برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در سرما آفرین تماس حاصل فرمایید.

لینک های مرتبط:

اجاره بخاری قارچی

اجاره بخاری برای کارهای ساختمانی

× تکمیل سفارش در واتس آپ