دلایل صدای کولر گازی

دلایل صدای زیاد کولر گازی

دلایل صدا در کولر گازی:

ایجاد سرو صدا اضافی و نا متعارف در وسایل برقی حکایت از یک نقص در سیستم آن دارد. در این مقاله به طور خلاسه به بررسی علل صدا کولر گازی خواهیم پرداخت. سر و صدای ایجاد شده ممکن است از صدای زیاد کمپرسور کولر گازی و صدای پنل داخلی کولر گازی باشد که میتواند نشاند هنده مشکلی در کولر گازی باشد.(احاره کولر گازی)

اجاره بخاری در مجلس اریا

اجاره کولر در مجالس اریا

در این گونه موارد بسیار حائز اهمیت است که این مشکل را جدی بگیرید زیرا هزینه های رفع صدای اسپیلت کمتر از هزینه تعمیرات اساسی و جدی دستگاه می باشد. اگر در بین سر و صدا ها صدای جیر جیر از کولر گازی شنیده شد، میتواند بدلیل خرابی بلبرینگ باشد و گاهی هم خوردگی شفت موتور کولرگازی دلیل این صدا می تواند باشد.

در ادامه به دلایل مختلف ایجاد سر و صدای کولر گازی می پردازیم:

از بین رفتن و خرابی لاستیک های پایه کمپرسور کولر گازی :

لاستیک هایی که در زیر کمپرسور کولر گازی قرار دارند از انتقال لرزش به بدنه جلوگیری میکنند ولی زمانی که این لاستیک ها خاصیت خود را از دست دهند لرزش به بدنه منتقل شده و ایجاد سر و صدا در کندانسور کولر گازی می کند.

تراز نبودن کولر گازی:

یکی از دلایل ساده ای ای که ایجاد سر و صدا می کند را می ‌توان عدم تراز بودن یونیت‌ های داخلی و یا خارجی کولر گازی دانست. در هنگام نصب باید دقت بسیار زیادی به تراز بودن کولر گازی و محل نصب آن داشت به این دلیل که اگر کولر گازی به صورت تراز نصب نشود به راحتی می‌تواند ایجاد صدا و جیر جیر نماید. (اجاره کولر گازی)

وجود جسم خارجی در کندانسور کولر گازی:

اگر در حین کار کردن کولر گاری به صورت ناگهانی صداهای غیر عادی از کولر گازی شنیده شود، احتمال دارد که به دلیل وجود یک جسم خارجی در کندانسور کولر باشد. با توجه به این موضوع که کندانسور در محیط بیرون از ساختمان نصب می‌شود بسیار احتمال زیادی وجود دارد که اجسام خارجی وارد پنل شوند و در آن قسمت گیر افتند که می بایست به صورت مداوم این موضوع بررسی شود.

وجود جسم خارجی در کندانسور کولر گازی

کمبود گاز کولر گازی:

یکی از دلایل مهمی که موجب پیدایش ایرادات و مشکلات زیاد در کولر گازی می شود، کم شدن گاز کولر گازی به واسطه نشتی می باشد که می تواند یکی از دلایل صدای غیر عادی کولر گازی باشد. ضمن اینکه روغن کاری به موقع قطعات کولر گازی می‌توان طول عمر دستگاه را افزایش داد ضمن اینکه باعث بهبود در عملکرد و کارایی آن می شود.

شکستگی تیغه‌ های فن کولر گازی:

عامل دیگری که ایجاد صدای غیر عادی در کولر گازی می کند، خرابی و شکستگی تیغه‌ های فن می‌باشد که از جمله دلایل آن می‌تواند در اثر کارکرد بالا یا گیر کردن اجسام خارجی با فن باشد. شکستن یا تاب برداشتن این تیغه ‌ها می ‌تواند باعث ایجاد صدای جیر جیر در کولر گازی شود. برای اینکه از این امر مطلع شوید می بایست برای بررسی آن پنل خارجی را باز کنید و تیغه‌ ها را بررسی کنید.

داغ شدن بیش از حد کمپرسور:

عامل بعدی در ایجاد صدای کولر گازی داغ شدن بیش از حد کومپرسور می باشد زمانی که کولر به مدت زیادی به صورت یک سره کار کند باعث  می شود که کمپرسور بیش از حد داغ شود و این عامل می ‌تواند از دلیل های به وجود آمدن صدای غیر عادی در کولر گازی باشد.

توجه داشته باشید که اگر در گرمترین مناطق هم هستید و از  کولر گازی استفاده می‌کنید لازم است که بعد از مدتی آن را خاموش کنید تا قطعات آن خنک شوند و عملکرد بهتری داشته باشد.

شل شدن و لق خوردن پایه‌ های کندانسور:

عامل بعدی در ایجاد صدای کولر گازی شل شدن و لق خوردن پایه‌ های کندانسور و قطعات آن می باشد، باید توجه داشت که پنل خارجی کولر گازی می تواند منبع اصلی صداهای غیر عادی باشد. شل شدن مهره‌های پنل خارجی، پایه‌های کندانسور و سایر قطعات می‌تواند از مهمترین دلایل صدای کولر گازی باشند.

در صروت بروز چنین مشکلاتی پس از تشخیص آن میتوانید با یک آچار مناسب اقدام به محکم کردن مهره ها نمایید.

 

نشت روغن از کمپرسور:

از دیگر موارد ایجاد کننده صدای غیر عادی در کولر گازی می‌تواند نشتی روغن از کمپرسور کولر گازی باشد. به همین دلیل بررسی و روغن کاری مستمر قطعات مختلف کولر بسیار اهمیت در خصوص افزایش طول عمر وعملکرد و کارایی کولر گازی دارد.

ضربه خوردن بدنه کمپرسور کولر گازی:

اگر به هر دلیلی ضربه به بدنه کولر گازی وارد شود، و باعث کج شدن آن شود موجب ایجاد صدای غیر عادی (جیر جیر) در کولر گازی می شود.

سرما آفرین

سرما آفرین مجری تهویه مطبوع مراسمات مختلف شما از جمله : سمینارها،کنفرانس ها ،همایش ها ،نمایشگاه ها،و تمامی مراسم ها و  جشن های شما در محیط های باز و بسته می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاره وسایل و تجهیزات نمایشگاهی و تجهیزات مراسم از سرمافرین برخورداری از تجربه چندین ساله کارشناسان خبره و دلسوز ماست که در همه مراحل اعم از انتخاب، ارسال و نصب تجهیزات در کنار شما بوده و برای هرچه بهتر شدن مراسم و نمایشگاه شما را کمک و همراهی می کنند.

جهت اطلاعات بیشتر با کار شناسان ما در سرما آفرین تماس حاصل فرمایید.

اجاره کولر

اجاره میز ال ای دی

اجاره کولر گازی

× تکمیل سفارش در واتس آپ