تمیز کردم فیلتر کولر گازی

 

فیلتر کولر گازی

 

 

تعویض فیلتر در کولر گازی:

سرویس های دوره ای و به موقع و مرتب کولر گازی باعث افزایش کارایی دستگاه و همچنین دوام و افزایش طول عمر کولر گازی می گردد. در این بین بررسی و سرویس و تعویض به موقع فیلتر کولر گازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر به طور مرتب و سر وقت فیلتر کولر گازی خود را تمیز نکنید کثیفی آن باعث خواهد شد تا راندمان و بهره وری کار کولر گازی کاهش پیدا کند حتما باید به این موضع توجه داشته باشید که هوای گرمی که به داخل پنل کولر گازی کشیده می شود تا با گذشتن از روی کویل های خنک به هوای خنک گردد باید برای تمیز شدن و عاری شدن از هر گونه ذرات از این فیلتر ها بگذرد. به خاطر داشته باشید که اگر حین بازدید از متوجه شدید که فیلتر کولر گازی شما دچاز پارگی شده است و یا شکل اصلی خود را از دست داده و دفرمه شده است و یا دچار شکستگی شده است، می بایست اقدام به تعویض فیلترهای کولر گازی خود نمایید. شایان ذکر اسن که فرایند تعویض فیلتر کولر گازی اصلا کار پیچیده ای نیست و مشابه مراحل تمیز کردن و شست و شوی فیلتر می باشد. با این تفاوت که به جای شستن فیلتر ها باید آن ها را با فیلتر جدید جابجا و نصب کنیم.

تعوویض فیلتر کولر گازی

 

وظیفه فیلتر کولر گازی چیست؟

یکی از مهمترین کارایی و وظیفه فیلتر کولر گازی جلوگیری از ورود ذرات ریز گرد و غبار و کثیفی ها به درون سیستم تهویه کولر گازی و همچنین نگهداری سیستم تهویه مطبوع می باشد.اگر هر یک از چهار بخش اصلی کولر گازی که شامل: اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و منبسط کننده می‌شوند، مسدود گردد، عملکرد کولر گازی دچار اختلال و ایراد می‌ شود. به این مثال توجه کنید: اگر کویل تبخیر کننده یا همان اواپراتور دارای آلودگی شود، در نتیجه آن کویل‌های تبخیر کننده بخاطر وجود گرد و غبار نمی‌ توانند به طور کارا گرما را جذب کنند و سیستم تهویه کارایی و عملکرد خود را از دست می‌ دهد. به همین دلیل وجود فیلتر هوا برای عملکرد درست کولر گازی ضروری است.

اجاره بخاری در مجلس اریا

اجاره کولر در مجالس اریا

از دیگر وضایف و عملکرد های فیلتر کولر گازی میتوتن به افزایش طول عمر و کارایی کولر گازی، افزایش بهره وری آن ها، افزایش کیفیت هوای درون ساختمان و نیز کاهش تنفس هوای الوده بیرون از ساختمان نیز اشاره کرد.

انواع فیلتر کولر گازی چیست؟

کولر های گازی دارای فیلتر های متنوعی می باشند که در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

فیلتر کولر گازی شارژ الکترواستاتیک:

این نوع از فیلتر های کولر گازی، فیلترهایی هستند که یک بافت محکم‌شده از الیاف الکترو استاتیکی شارژ شده اند، این موضوع یک سیستم دفاعی کارآمد در برابر  ذرات کوچک موجود در هوا را به وجود می‌ آورند. در این نوع از فیلتر ها شارژ ذاتی فیلتر به خودی خود، ذرات کوچک یونیزه‌ شده را جذب و در همان محل نگه می‌ دارند.

فیلتر کولر گازی کربن اکتیو:

از انواع دیگر فیلتر های کولر گازی فیلتر های کربن اکتیو می باشند و این فیلتر ها برای از بین بردن بوی نامطبوع ناشی از دود و آلودگی و پاک کننده های خانگی استفاده می شوند. کسانی که به دنبال خنثی کردن و از بین بردن این بوها هستند یک فیلتر کربن اکتیو تهیه و نصب نمایند. این فیلترها، یک سطح زغال پوشانیده شده با اکسیژن به منظور باز کردن میلیون‌ ها منفذ میکروسکوپی بین اتم‌های کربن فیلتر، را به کار گرفته‌ اند.

فیلتر کولر گازی نانو نقره:

همانطور که می دانید نقره دارای ویژگی های ضد میکروبی و بسیار شبیه به کربن فعال می باشد.

ننانوبیتی که برای این کار کافی است برابر نانو بیت نقره با قطر ۱۰۰ نانومتر می باشد. این ذرات نقره  که در فاین نوع از فیلتر های کولر گازی استفاده می شوند در حذف هر دو نوع باکتری گرم مثبت و گرم منفی بسیار مؤثر هستند.

برای استریل کردن باکتری ها فیلتر نانو نقره با آزاد کردن یونهای نقره این کار را انجام می دهد. مزیت این نوع از فیلتر های کولر گازی این است که نقره نه تنها باکتری ها را از بین می برد، بلکه باعث عدم رشد بیشتر آن ها و دیگر میکروب ها مانند ویروس ها، قارچ ها و اسپور نیز می شود.

اجاره کولر

اجاره میز ال ای دی

اجاره کولر گازی

× تکمیل سفارش در واتس آپ